På tur

På tur
8/7-8/8 2014, 3100km fra Nordkapp til Lindesnes
med telt, kjøkken og eventyrslyst

tisdag 1 juli 2014

Paus i packning och planläggning, fjelltur! :-)

I slutet av veckan tog vi en paus i packningen och planläggningen och reste till hyttan. Maria reste hem på lördagen medans jag funderade på vad jag skulle göra. Som tur var så hade jag tält, ryggsäck och annat med som gjorde att jag kunde ta en spontan två dagars fjälltur. Jag hade turen att kunna bli upphämtad någonstans längs Gyadalen på söndags eftermiddagen så vi bestämde en plats och tidpunkt. Efter en titt på kartan blev Skykula delmålet och upphämtning på Gya kl 1600 på söndag. Så var det bara att njuta av fjället och hinna dit i tid. Första dagen bjöd på blandad terräng med mycket kartläsning i fantastisk natur utan stig. Efter 9 timmar hittade jag en klockren tältplats. Söndagen bjöd på 5 timmars tur på högfjället runt Skykula och uppmärkt vandringsled med ett betydligt högre tempo.

En fin morgon

Mydlandsvatnet med Röda Kors hyttan

Lunch vid Gamlestølen

Längs Hellerbekken ned mot Eik/Vassbø

Vänt ryggen mot Eik/Vassbø, upp på högfjället

Upp upp upp

Turselfie

Följ rött


Sten på stötte

Regnskur, gömde mig under fjället

Mitt hem för natten

Hitta tältet...

Försök på fjällselfie

Blowing smoke / Försöker skicka sms till Maria

Tillbaka efter kvällspromenaden

Dagen efter / Lämna bara fotavtryck


Skykula!

Den märkta leden jag missade

Ned Skinelddalen

Gya! Framme med tid till matlagning

37km på fjället


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar